ពាក្យ «លំបាក»,«ពិបាក» និង«វិបាក» បើពិនិត្យមើលទៅ ពាក្យទាំងអស់នេះ ដូចជាមានន័យស្រដៀងគ្នា ហើយធ្វើឲ្យពលរដ្ឋ ងាយនឹង...
ពាក្យខ្លះនៅក្នុងវចនានុក្រមសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត អាចសរសេរផ្តើមពីអក្សរ«ច» ទៅជា«ជ»ក៏បាន។ ទោះបីសរសេរបានពីរបែបក្តី ក៏ពាក្យទាំងនោះនៅតែរក្សាន័យដដែល។ ...
សាធារណជនភាគច្រើនតែងតែសរសេរពាក្យ «សិល្បៈ» «សិល្ប៍» «សិល្ប» «សិប្ប» «សិប្បៈ» ទាំងអស់នេះខុសគ្នា ដ...
«បន្ទោស» និង«បន្តុះ» គឺមានថ្នាក់ពាក្យជាកិរិយាសព្ទដូចគ្នា ហើយសុទ្ធតែជាពាក្យដែលសំដៅលើការស្តីឲ្យនរណាម្នាក់។«បន្ទោស» មានន័យថា ស្ដីឲ្យដោយគ្...
អ្នកខ្លះសរសេរ«នាំអាត»ហើយខ្លះទៀតសរសេរ«នាំអាទិ៍»។ វចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ថា ការសរសេរពាក្យ «នាំអាទិ៍» ទើបត្រឹ...
បើផ្អែកតាមការត្រួតពិនិត្យមើល និងផ្ទៀងផ្ទាត់ជាមួយវចនានុក្រមខ្មែររបស់សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យទាំងបីនេះ មិនមានន័យដូចគ្នាឡើយ។...
«បន្តឹង» និង «បណ្ដឹង» មិនមានអ្វីដែលត្រូវច្រឡំគ្នានោះឡើយ ដោយគ្រាន់តែមនុស្សមួយចំនួនសរសេរដោយមិនបានប្រុងប្រយ័ត្ន ឬមិនយកចិត្តទុកដាក់ប៉ុណ្ណោ...
ជាធម្មតា នៅក្នុងសង្គម ជោគជ័យ បរាជ័យ ឬវាសនារបស់មនុស្ស តែងតែឡើងចុះ ឬប្រែប្រួលទៅតាមកាលៈទេសៈ ស្ថានភាព និងលក្ខខណ្ឌចាំបាច់មួយចំនួន។ ម្ដងអ្នកនេះជោគជ័យ ម្ដង...
ដោយសាស្ត្រាចារ្យ ឈត ប៊ុនថង
ភ្នំពេញ៖ នៅក្នុងសង្គមតែងតែមានមនុស្សល្អនិងមនុស្សអាក្រក់ និង មានមនុស្សស្មោះត្រង់និងមនុស្សមិនស្មោះត្រង់ដែលព្យាយាមប្រើល្...
មានពលរដ្ឋខ្លះសរសេរខុសគ្នា ខ្លះ«អុច»ទៅ ហើយខ្លះទៀតសរសេរ«អុជ»ទៅ តែមិនច្បាស់ថាមួយណាត្រូវ។ តាមការពិតពាក្យ ទាំងពីរនេះ អាចសរសេរ...
រវាងពាក្យទាំងនេះ មិនមានន័យដូចគ្នាឡើយ។ «បាយបិណ្ឌ» មានន័យថា បាយដែលពូតឲ្យជាដុំ ឬមូល សម្រាប់ឧទ្ទិសកុសលឲ្យមនុស្សចែកឋានទៅដែលក្លាយជាប្រេត។&...
វចនានុក្រមខ្មែររបស់សម្តេច ជួន ណាត បានពន្យល់ពាក្យ «យាន» ថាជាគ្រឿងដឹកនាំ,គ្រឿងនាំបន្ទុកទៅមក,គ្រឿងសម្រាប់ជិះ ដូចរទះ,រថ,ទូក ជាដើម។ វចនាន...
វចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ថាពាក្យ«រំសាយ,រំអិល,រំហួត,រំហ,រំដោះ, រំលើង,រំលឹក,រំលស់ ជាដើម អាចសរសេរជាព្យាង្គរាយដូច្នេះក៏បាន ឬសរសេរជាព្យាង្គតម្រ...
«មុំ»ឬ«មុម»មានន័យថា ជ្រុង, ជ្រុងជាយ។ «មុំ»សំដៅលើរូបធរណីមាត្របង្កើតដោយបន្ទាត់ពីរ អង្គត់ពីរ ឬកន្លះបន្ទាត់ពីរ ដែលគ...
កាឡកិណី ឬ កាឡកណ្ណី ជាភាសាបាលី ដែលមានន័យថា មនុស្សឥតបុណ្យ, មនុស្សចង្រៃ, មនុស្សចិត្តខ្មៅ។ នេះបើតាមការពន្យល់ក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត។...
រវាងពាក្យ«ចរិត,ចារឹក និងចារិក»ទាំងបីនេះ អាចនឹងធ្វើឲ្យពលរដ្ឋងាយនឹងប្រើច្រឡំគ្នា។ ដើម្បីជៀសវាងបង្កើតកំហុស ពលរដ្ឋគួរគប្បីត្រួតពិនិត្យក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរជាមុនសិន...
ពលរដ្ឋខ្មែរខ្លះប្រាកដជាធ្លាប់បានស្គាល់ពាក្យ«វាសនដ្ឋាន ឬវសនដ្ឋាន»នេះហើយ។ ប៉ុន្តែពលរដ្ឋខ្លះទៀតមិនស្គាល់ និងមិនធ្លាប់បានឮឡើយ។ ទោះបីពាក្យទាំងនេះមានអ្នកធ្លាប់ដឹង ន...
«ទាយជ្ជទាន» គឺពាក្យដែលប្រើទាំងនៅក្នុងន័យសេដ្ឋកិច្ចផង និងក្នុងន័យហិរញ្ញវត្ថុផង។ នេះបើតាមសទ្ទានុក្រមវិទ្យាសាស្ត្រសេដ្ឋកិច្ច របស់ក្រុមប្រឹក្សាជាតិភាសាខ្មែរ។...
រវាងវណ្ណយុត្តិទាំងពីរនេះ បើមហាជនមិនបានត្រួតពិនិត្យឲ្យច្បាស់លាស់នោះទេ ប្រាកដជាប្រើច្រឡំគ្នាជាមិនខាន។ បច្ចុប្បន្នមហាជនទូទៅក៏នៅតែប្រើប្រាស់ វណ្ណយុត្...
«បច្ចាមិត្ត» ជាភាសាបាលី រីឯ ប្រត្យមិត្រ ឬ ប្រត្យាមិត្រ ជាភាសាសំសង្ក្រឹត។ បើតាមវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះមហាសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យទាំងនេះ មានន័យថា អមិត្ត, សត...