ជាតិ
ចប់បុណ្យចូលឆ្នាំ តែស្មារតីសង្ក្រាន្តមិនត្រូវចប់ឡើយ សង្រ្កាន្តអង្គលំទង ស្ថិតក្នុង ឃុំស្នំក្រពើ ស្រុកគងពិសី ខេត្តកំពង់ស្ពឺ។ (រូបថតដោយ សែម វណ្ណា)
× ពលរដ្ឋខ្មែរបានត្រឡប់ពីស្រុកកំណើត ពីទីកម្សាន្ត និងបានចូលបំពេញការងារវិញជាប្រក្រតី ក្រោយពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំ។ បុណ្យចូលឆ្នាំចប់មែន តែអ្វីដែលគេនៅចងចាំ គឺព្រឹត្តិការណ៍កម្សាន្តដែលមានភ្ជាប់ពាក្យ«សង្ក្រាន្ត» និងឈ្មោះទីតាំង។
សង្ក្រាន្តសៀមរាប សង្ក្រាន្តបាត់ដំបង សង្ក្រាន្តព្រៃវែង សង្ក្រាន្តកែប សង្ក្រាន្តវិទ្យាល័យ… សង្ក្រាន្តវត្ត… សង្ក្រាន្តក្រុមហ៊ុន… ។ល។ ទោះបីឆ្នាំនេះ គេមិនបាននិយាយអំពី«ព្រឹត្តិការណ៍អង្គរសង្ក្រាន្ត» ប៉ុន្តែពលរដ្ឋខ្មែរទូទៅបាននិយាយអំពី«សង្ក្រាន្តគ្រប់ទីកន្លែង»។
សង្រ្កាន្តអង្គលំទង ស្ថិតក្នុង ឃុំស្នំក្រពើ ស្រុកគងពិសី ខេត្តកំពង់ស្ពឺ។ (រូបថតដោយ សែម វណ្ណា)
តាំងពីឆ្នាំដំបូង (២០១៣) រហូតដល់ឆ្នាំទី៦ (២០១៨) ទើបស្មារតីនៃអង្គរសង្ក្រាន្តបានជ្រួតជ្រាបដល់បេះដូងមនុស្សជាច្រើននៅតាមខេត្ត។ បីថ្ងៃនៃពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំប្រពៃណីខ្មែរ វាមិនត្រឹមតែជាឱកាសនៃថ្ងៃឈប់សម្រាក និងជួបជុំគ្រួសារ ញាតិមិត្តក្នុងភូមិនៅស្រុកកំណើតនោះឡើយ ប៉ុន្តែវាត្រូវតែជាពេលវេលាដែលត្រូវរំឭកអំពីអត្តសញ្ញាណវប្បធម៌របស់ដូនតាខ្មែរដែរយ៉ាងទូលំទូលាយ។
សង្រ្កាន្តអង្គលំទង ស្ថិតក្នុង ឃុំស្នំក្រពើ ស្រុកគងពិសី ខេត្តកំពង់ស្ពឺ។ (រូបថតដោយ សែម វណ្ណា)
នៅក្នុងឆ្នាំ២០១៩នេះ តាំងពីមុនថ្ងៃបុណ្យចូលឆ្នាំ នៅតាមបណ្តាសាលារៀនរដ្ឋ និងឯកជន ថ្នាក់ដឹកនាំគ្រឹះស្ថានសិក្សា និងសិស្សានុសិស្សបានរួមគ្នារៀបចំពិធីបុណ្យចូលឆ្នាំ ដោយមានបាននាំយកគំនិតច្នៃប្រឌិតនានា ទាក់ទងនឹងផលិតផល និងអត្តសញ្ញាណខ្មែរ មកបង្ហាញនៅក្នុងពិធីទាំងនោះយ៉ាងរស់រវើក។
សង្រ្កាន្តអង្គលំទង ស្ថិតក្នុង ឃុំស្នំក្រពើ ស្រុកគងពិសី ខេត្តកំពង់ស្ពឺ។ (រូបថតដោយ សែម វណ្ណា)
ពុំមានពាក្យសរសើរថា ជោគជ័យ ទៅដល់ព្រឹត្តិការណ៍អង្គរសង្ក្រាន្តទៀតមែននៅក្នុងឆ្នាំនេះ ប៉ុន្តែមានពាក្យជោគជ័យសម្រាប់ស្មារតីនៃអង្គរសង្ក្រាន្ត នៅពេលដែលសកម្មភាពដូចគ្នានឹងអង្គរសង្ក្រាន្តត្រូវបានរៀបចំនៅទូទាំងប្រទេសយ៉ាងសប្បាយរីករាយ។ ជោគជ័យនៃស្មារតីអង្គរសង្ក្រាន្តពិតជាបានផ្តល់ផលជាច្រើនដល់កម្ពុជារួមមាន៖
សង្រ្កាន្តក្រាំងស្បូវ (ភូមិ) ឃុំមហាឬស្សី ស្រុកគងពិសី ខេត្តកំពង់ស្ពឺ (រូបថតដោយ សែម វណ្ណា)
ក- ផ្នែកវប្បធម៌៖ មិនថាក្នុងព្រឹត្តិការណ៍ធំ ឬតូច ឬជាលក្ខណៈឯកជននោះឡើយ យ៉ាងហោចណាស់ ស្បូវ ស្លឹតត្នោត បំពង់ទឹកត្នោត មួកស្លឹកត្នោត រទេះគោ ឬកង់រទេះគោ ត្រូវបានគេទិញយកមករៀបចំតែង បំពាក់អំពូលភ្លើងយ៉ាងស្រស់ស្អាត។ ពាងទឹក អាវយឺតបោះពុម្ពជាមួយឈ្មោះខេត្ត និងនិមិត្តសញ្ញារបស់ខេត្ត ឬស្រុកកំណើត និងវត្តុបែបអត្តសញ្ញាណខ្មែរជាច្រើនទៀត ត្រូវបានគេធ្វើលក់ និងបញ្ជាទិញ។ តាមរយៈសង្ក្រាន្តគ្រប់ទីកន្លែងនេះហើយ ដែលវត្តុវប្បធម៌ដូនតាត្រូវបានគាស់រំលើង រំឭក ថែរក្សា និងដាក់បង្ហាញបានយ៉ាងទូលំទូលាយ។ អ្នកផលិតក៏ទទួលបានចំណូល។ នេះក៏ជាពេលវេលាដែលចាស់ទុំក្នុងភូមិស្រុកនៅតាមបណ្តាខេត្ត បានបញ្ចេញចំណេះដឹងជាក់ស្តែងបង្ហាញ និងបង្រៀនកូនចៅជំនាន់ក្រោយ។
សង្ក្រាន្តវិទ្យាល័យជាស៊ីមរក្សជ័យ (រូបថតដោយ ប៉ាន់ បូនី)
ខ- ផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច៖ នៅពេលមានសង្ក្រាន្តនៅតាមបណ្តាខេត្ត ប្រជាជនមានទំនោរទៅកម្សាន្ត និងបន្តស្នាក់នៅក្នុងខេត្តកំណើតរបស់ខ្លួន ឬទៅខេត្តជិតស្រុកកំណើតរបស់ខ្លួន។ អាជ្ញាធរខេត្តជាច្រើនបានផ្សព្វផ្សាយអំពីតួលេខដ៏ច្រើននៃអ្នកទេសចរជាតិដែលបានស្នាក់នៅកម្សាន្តនៅតាមខេត្ត។ ដូច្នេះចរន្តនៃចំណាយ ត្រូវបានបែងចែកទៅតាមបណ្តាខេត្តជាច្រើន ដោយមិនបានរត់ចូលតែក្នុងទីរួមខេត្តសៀមរាបដូចឆ្នាំមុនៗ។
គ- សុខដុមរមនីយកម្មសង្គម៖ សង្ក្រាន្តតាមខេត្ត បានជំរុញឱ្យមនុស្សម្នាជាច្រើនមានឱកាសជួបជុំគ្នា។ ក្តីស្រឡាញ់ សាមគ្គីភាព ភាពសុខដុមរមនា ចាប់ពីក្នុងគ្រួសារ ក្នុងសហគមន៍ ក្នុងភូមិស្រុក ក៏កាន់តែមានវត្តមានច្រើនឡើង។
កម្ពុជាត្រូវបន្តសកម្មភាពវិជ្ជមាននេះឱ្យក្លាយទៅជាវប្បធម៌ និងទំនៀមទម្លាប់ក្នុងរដូវចូលឆ្នាំ ដែលជាពេលវេលានៃភាពសប្បាយរីករាយជាមួយនឹងសម្បត្តិវប្បធម៌ដូនតាខ្មែរសម័យអង្គរ នាឆ្នាំក្រោយៗទៀត។ ព្រឹត្តិការណ៍អង្គរសង្ក្រាន្តអាចមានតែមួយ តែស្មារតីអង្គរសង្ក្រាន្តត្រូវមាននៅពេញផ្ទៃមាតុភូមិកម្ពុជា៕
© រក្សាសិទ្ធិដោយ thmeythmey.com