ក្នុងចំណោមពាក្យទាំងអស់នេះ ពាក្យដែលបញ្ជាក់ថាត្រឹមត្រូវ គឺ «ជយោ» មិនមែន «ជ័យោ ឬជ័យយោ» ឡើយ។ នេះបើផ្អែកតាមវចនានុក្រមសម្តេចព្រះសង្ឃរ...
ភ្នំពេញ៖ ពាក្យថា «ពិសោធ» និង«ពិសោធន៍» សាធារណជន នៅមានភាពមិនច្បាស់លាស់ នៅក្នុងការសរសេរ ថាពេលណាត្រូវ«ពិសោធ» ហើយពេលណាត្រូ...
តើពាក្យ «សូម, សុំ» មានន័យខុសគ្នាយ៉ាងដូចម្តេច? ...
ពាក្យដែលត្រឹមត្រូវ សរសេរជា«សោភ័ន» ឬ«សោភ័ណ»ក៏បាន។ នេះបើផ្អែកលើវចនានុក្រមសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យ «សោភ័ន»និង&...
យើងអាចប្រើពាក្យ «និង, នឹង, ហ្នឹង» ច្របូកច្របល់គ្នា ប្រសិនបើមិនបានដឹងច្បាស់ពីក្បួនវេយ្យាករណ៍។ សារព័ត៌មានថ្មីៗ សូមលើកយកពាក្យទាំងនេះ មកពន្យល់ ដោយផ្អែកតាមវចនានុក...
នៅក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរ របស់សម្ដេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត់ បានកំណត់អត្ថន័យនៃពាក្យ «បរិបូរ, បរិបូណ៌ និង បរិបូរណ៍»ដូចខាងក្រោម៖...
អ្នកដែលធ្លាប់តែសរសេរ «សាកសម»និង«សាកសិទ្ធិ» ត្រូវបែរមកសរសេរជា«ស័ក្តិសម»និង«ស័ក្តិសិទ្ធិ»វិញទើប ត្រឹមត្រូវទៅតាមវចនានុក្រមខ្ម...
ក្នុងភាសានិយាយប្រចាំថ្ងៃ ជាញឹកញាប់យើងតែងភ្ជាប់ពាក្យ សតិ និងសម្បជញ្ញៈ (សតិសម្បជញ្ញៈ) ជាមួយគ្នា ហើយយើងក៏គិតថាពាក្យទាំងពីរនេះ គឺជាពាក្យតែមួយ ថែមទាំងយល់ថា...
មនុស្សស្ទើរគ្រប់គ្នា ច្រើនតែសរសេរពាក្យនេះមានយុគលពិន្ទុ (ចំណុចពីរទន្ទឹមគ្នា) គឺសរសេរជា «សម្ភារៈ» ដែលជាពាក្យខុសទៅវិញ។ មួយវិញទៀត ភាគច្រើនមនុស្សប្...
មនុស្សភាគច្រើនតែងតែសរសេរពាក្យនេះ ដោយមិនដឹងថាពាក្យណាមួយខុសឬពាក្យមួយណាត្រឹមត្រូវឡើយ។ បើនៅក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរ របស់សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ព...
ថ្វីដ្បិតពាក្យ«ពរ, ពោល និងពោរ»មាននៅក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរ និងមានអត្ថន័យផ្សេងៗគ្នា។ ប៉ុន្តែពាក្យទាំងបីនេះគឺមានតែពាក្យតែមួយទេ ដែលអាចប្រកបជាមួយពាក្យ ពេញ បាន គឺពាក្...
សាធារណជនភាគច្រើនតែងតែសរសេរពាក្យ «និង» , «នឹង» និង «ហ្នឹង» ច្រឡំអត្ថន័យគ្នាដោយមិនដឹងពាក្យមួយណា បើក្នុងន័យណាឡើយ...
កន្លងមកពលរដ្ឋប្រើប្រាស់ពាក្យទាំងនេះ មិនទាន់ត្រឹមត្រូវសបស្របនឹងវចនានុក្រមខ្មែរនោះឡើយទេ។ ដើម្បីជៀសវាងកុំឲ្យមានការប្រើពាក្យខុស វចនានុក្រមរបស់សម្តេចព្...
ពាក្យ «លំបាក»,«ពិបាក» និង«វិបាក» បើពិនិត្យមើលទៅ ពាក្យទាំងអស់នេះ ដូចជាមានន័យស្រដៀងគ្នា ហើយធ្វើឲ្យពលរដ្ឋ ងាយនឹង...
ពាក្យខ្លះនៅក្នុងវចនានុក្រមសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត អាចសរសេរផ្តើមពីអក្សរ«ច» ទៅជា«ជ»ក៏បាន។ ទោះបីសរសេរបានពីរបែបក្តី ក៏ពាក្យទាំងនោះនៅតែរក្សាន័យដដែល។ ...
សាធារណជនភាគច្រើនតែងតែសរសេរពាក្យ «សិល្បៈ» «សិល្ប៍» «សិល្ប» «សិប្ប» «សិប្បៈ» ទាំងអស់នេះខុសគ្នា ដ...
«បន្ទោស» និង«បន្តុះ» គឺមានថ្នាក់ពាក្យជាកិរិយាសព្ទដូចគ្នា ហើយសុទ្ធតែជាពាក្យដែលសំដៅលើការស្តីឲ្យនរណាម្នាក់។«បន្ទោស» មានន័យថា ស្ដីឲ្យដោយគ្...
អ្នកខ្លះសរសេរ«នាំអាត»ហើយខ្លះទៀតសរសេរ«នាំអាទិ៍»។ វចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ថា ការសរសេរពាក្យ «នាំអាទិ៍» ទើបត្រឹ...
បើផ្អែកតាមការត្រួតពិនិត្យមើល និងផ្ទៀងផ្ទាត់ជាមួយវចនានុក្រមខ្មែររបស់សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យទាំងបីនេះ មិនមានន័យដូចគ្នាឡើយ។...
«បន្តឹង» និង «បណ្ដឹង» មិនមានអ្វីដែលត្រូវច្រឡំគ្នានោះឡើយ ដោយគ្រាន់តែមនុស្សមួយចំនួនសរសេរដោយមិនបានប្រុងប្រយ័ត្ន ឬមិនយកចិត្តទុកដាក់ប៉ុណ្ណោ...