នៅក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរ របស់សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ថា ពាក្យទាំងពីរនេះប្រើក្នុងន័យផ្សេងពីគ្នា។...
មានអ្នកខ្លះ សរសេរពាក្យ «ឆ្វាក់» ក្នុងន័យ «ដែលចេះតែងាយប្រទះ និងសមប្រកបរឿងអ្វីមួយ»។ ប៉ុន្តែបើតាមវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ...
មនុស្សភាគច្រើនអះអាងថា រវាងពាក្យទាំងនេះថា អាចប្រើបានទាំងអស់។ នៅក្នុងវចនានុក្រមសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ពាក្យដែលត្រឹមត្រូវ គឺ «ថ្មើរនេះ ឬថ្...
«ត្លុក» សំដៅលើអ្នកកំប្លែង អ្នកដែលបង្កើតបរិយាកាសឲ្យគេសប្បាយរីករាយ។ រីឯ «ភ្លុក» ជាឆ្អឹងដុះចេញពីមាត់សត្វ។ ចំណែក «ថ្លុក&raqu...
ងារជា «សម្តេច» មិនមែនមន្ត្រីគ្រប់រូបដែលបម្រើប្រទេសជាតិ ចេះតែទទួលបានដោយងាយៗនោះទេ។ ពាក្យថា «សម្តេច» នេះ ត្រូវបានសាធារណជនគោរព និង...
«ផាសុក» និង «អផាសុក» ជាពាក្យបាលី។ «ផាសុក» មានន័យថា សេចក្ដីសុខ, សេចក្ដីសម្រាន្ត, សេចក្ដីសប្បាយ។ នៅតាមផាសុក, ផាសុកភាព ។ រីឯ «អផាស...
ផរុស មានន័យថា អាក្រក់ ទ្រគោះ ដោយពាក្យនេះ ត្រូវប្រើផ្សំជាមួយពាក្យផ្សេងទៀត ដើម្បីឲ្យមានន័យគ្រប់គ្រាន់។ តាមវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យទាំងនោះ មានដូចជ...
«តម្ពែក» មានន័យថា ដែលមានក្បាលថ្ពែក, ដែលឥតសក់ ឬរលីងដុំៗ។ នេះបើតាមការពន្យល់ក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត។...
យុវជនខ្មែរបច្ចុប្បន្ន ពុំសូវយល់ពីអត្ថន័យនៃពាក្យ «ដុតដៃដុតជើង» នេះឡើយ។ ពាក្យនេះច្រើនតែចាស់ជំនាន់មុនប្រើ ដែលពួកគាត់សំដៅលើការខំប្រឹងធ្វើក...
«មេដាយ» ជាកម្ចីពីបារាំង(Médaille) សម្រាប់សម្គាល់លើគ្រឿងឥស្សរិយាភរណៈមានរូបសណ្ឋានផ្សេងៗ ដែលធ្វើពីលោហជាតិ ឬរតនវត្ថុសម្រាប់រាជការអាណាចក...
រវាងពាក្យ«ទិព្វ»និង«ទិព្យ»ទាំងពីរនេះមានអត្ថន័យដូចគ្នា គ្រាន់តែសាធារណជនភាគច្រើននិយមសរសេរពាក្យ«ទិព្វ»នេះជាងពាក្...
«គូលី» មានន័យថា មនុស្សដែលស៊ីឈ្នួលធ្វើការឲ្យគេ។ ពាក្យនេះមានដើមកំណើតមកពីប្រទេសហិណ្ឌូស្តង់ ដែលសរសេរ«កុលិ» សំដៅលើមនុស្សស៊ីឈ្នួលធ្វើការឲ្យជនជាតិហិណ្ឌូ ...
«មជ្ឈការ»និង«វិមជ្ឈការ»មានន័យ និងការប្រើប្រាស់ខុសគ្នា។ នេះបើតាមសទ្ទានុក្រមវិទ្យាសាស្ត្រសេដ្ឋកិច្ចរបស់ក្រុមប្រឹក្សាជាតិភាសាខ្មែរ។...
បើអានពាក្យ «ប្រេសិត»នេះ ប្រាកដជាមានពលរដ្ឋមួយចំនួនគិតថា ពាក្យនេះជាពាក្យកម្ចីពីបរទេស។ ការពិតពាក្យនេះ ជាកម្ចីពីសំស្ក្រឹត។ ពាក្យនេះហៅតាមភាសាបាលីថា បេសិត។ នេះបើតាម...
រួញថយក្រោយ, ញញើតញញើម មានន័យថា «រួញរា» ហើយបើតាមវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ការសរសេរថា «រញ់រា» ក៏មានន័យដូចគ្នាផងដែរ។...
ពលរដ្ឋខ្មែរមួយចំនួនស្គាល់ពាក្យថា «បេតុង» នេះ។ ប៉ុន្តែ ពួកគេមិនបានដឹងថាពាក្យនេះជាពាក្យកម្ចីពីបរទេសឡើយ។ នៅក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេច ជួន ...
វចនានុក្រមខ្មែរសម្ដេច ព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានកំណត់អត្ថន័យនៃពាក្យទាំងពីនេះដូចខាងក្រោម៖
ពាក្យ« សិក្ខា» ជានាម មានន័យថា ការសិក្សារៀនសូត្រ, កា...
យោងតាមវចនានុក្រមសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់អត្ថន័យនៃពាក្យ «លិច»និង«លេច»ទាំងពីរនេះថា៖...
«បច្ច័យ»ដែលអានថា បុ័ច ចៃ នោះសរសេរជាបាលី បច្ចយ ហើយសំស្ក្រឹត ប្រត្យយ មានន័យថា ហេតុជាទីអាស្រ័យតគ្នា,ទំនង លំអាន ហេតុដែលនាំឲ្យផលប្រព្រឹត្ត...
«បន្ទោស» និង«បន្តុះ» គឺមានថ្នាក់ពាក្យជាកិរិយាសព្ទដូចគ្នា ហើយសុទ្ធតែជាពាក្យដែលសំដៅលើការស្តីឲ្យនរណាម្នាក់។«បន្ទោស» មានន័យថា ស្ដីឲ្យដោយគ្...