មានពលរដ្ឋខ្លះសរសេរខុសគ្នា ខ្លះ«អុច»ទៅ ហើយខ្លះទៀតសរសេរ«អុជ»ទៅ តែមិនច្បាស់ថាមួយណាត្រូវ។ តាមការពិតពាក្យ ទាំងពីរនេះ អាចសរសេរ...
រវាងពាក្យទាំងនេះ មិនមានន័យដូចគ្នាឡើយ។ «បាយបិណ្ឌ» មានន័យថា បាយដែលពូតឲ្យជាដុំ ឬមូល សម្រាប់ឧទ្ទិសកុសលឲ្យមនុស្សចែកឋានទៅដែលក្លាយជាប្រេត។&...
វចនានុក្រមខ្មែររបស់សម្តេច ជួន ណាត បានពន្យល់ពាក្យ «យាន» ថាជាគ្រឿងដឹកនាំ,គ្រឿងនាំបន្ទុកទៅមក,គ្រឿងសម្រាប់ជិះ ដូចរទះ,រថ,ទូក ជាដើម។ វចនាន...
វចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានបញ្ជាក់ថាពាក្យ«រំសាយ,រំអិល,រំហួត,រំហ,រំដោះ, រំលើង,រំលឹក,រំលស់ ជាដើម អាចសរសេរជាព្យាង្គរាយដូច្នេះក៏បាន ឬសរសេរជាព្យាង្គតម្រ...
«មុំ»ឬ«មុម»មានន័យថា ជ្រុង, ជ្រុងជាយ។ «មុំ»សំដៅលើរូបធរណីមាត្របង្កើតដោយបន្ទាត់ពីរ អង្គត់ពីរ ឬកន្លះបន្ទាត់ពីរ ដែលគ...
កាឡកិណី ឬ កាឡកណ្ណី ជាភាសាបាលី ដែលមានន័យថា មនុស្សឥតបុណ្យ, មនុស្សចង្រៃ, មនុស្សចិត្តខ្មៅ។ នេះបើតាមការពន្យល់ក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត។...
រវាងពាក្យ«ចរិត,ចារឹក និងចារិក»ទាំងបីនេះ អាចនឹងធ្វើឲ្យពលរដ្ឋងាយនឹងប្រើច្រឡំគ្នា។ ដើម្បីជៀសវាងបង្កើតកំហុស ពលរដ្ឋគួរគប្បីត្រួតពិនិត្យក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរជាមុនសិន...
ពលរដ្ឋខ្មែរខ្លះប្រាកដជាធ្លាប់បានស្គាល់ពាក្យ«វាសនដ្ឋាន ឬវសនដ្ឋាន»នេះហើយ។ ប៉ុន្តែពលរដ្ឋខ្លះទៀតមិនស្គាល់ និងមិនធ្លាប់បានឮឡើយ។ ទោះបីពាក្យទាំងនេះមានអ្នកធ្លាប់ដឹង ន...
«ទាយជ្ជទាន» គឺពាក្យដែលប្រើទាំងនៅក្នុងន័យសេដ្ឋកិច្ចផង និងក្នុងន័យហិរញ្ញវត្ថុផង។ នេះបើតាមសទ្ទានុក្រមវិទ្យាសាស្ត្រសេដ្ឋកិច្ច របស់ក្រុមប្រឹក្សាជាតិភាសាខ្មែរ។...
រវាងវណ្ណយុត្តិទាំងពីរនេះ បើមហាជនមិនបានត្រួតពិនិត្យឲ្យច្បាស់លាស់នោះទេ ប្រាកដជាប្រើច្រឡំគ្នាជាមិនខាន។ បច្ចុប្បន្នមហាជនទូទៅក៏នៅតែប្រើប្រាស់ វណ្ណយុត្...
«បច្ចាមិត្ត» ជាភាសាបាលី រីឯ ប្រត្យមិត្រ ឬ ប្រត្យាមិត្រ ជាភាសាសំសង្ក្រឹត។ បើតាមវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះមហាសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យទាំងនេះ មានន័យថា អមិត្ត, សត...
នាមសព្ទ «គារវៈ» មានន័យថា សេចក្ដីគោរព, កិរិយាលំអុតលំឱន, ឱនលំទោន; ដំណើរប្រតិបត្តិតាម ។ «អគារវៈ» ដែលជាពាក្យផ្ទុយ គឺ ការមិនគោរព; ការមិនយកចិត្តទ...
យោងតាមវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យ «អសារ» និង «អាសា» មានន័យរៀងៗខ្លួន ដែលយើងមិនអាចសរសេរច្របូកច្របល់គ្នាបាននោះឡើយ។...
អ្នកដែលធ្លាប់តែសរសេរ «សាកសម»និង«សាកសិទ្ធិ» ត្រូវបែរមកសរសេរជា«ស័ក្តិសម»និង«ស័ក្តិសិទ្ធិ»វិញទើប ត្រឹមត្រូវទៅតាមវចនានុក្រមខ្ម...
«មោក្ខ» អានថា «មោក-ខៈ» រីឯ «មោឃ» អានថា «មោឃៈ ឬ មោក»។ តាមវចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យទាំងពីរមានន័យដូច...
«ប្រទានកម្ម»មានន័យថា កិច្ចសន្យាផ្ទេរកម្មសិទ្ធិទ្រព្យណាមួយរបស់ជនម្នាក់ទៅជនម្នាក់ទៀតដែលព្រមទទួលយកទ្រព្យនោះ ជាអំណោយជាសំណងថ្លៃការ ឬជារង្វាន់ ឬក៏ដើម្បីដាក់ធុរៈអ្វី...
ភ្នំពេញ៖ ពាក្យថា «បរិបូរ, បរិបូណ៌ និង បរិបូរណ៍»គឺជាពាក្យដែលសាធារណជន លោកនៅមានភាពមិនច្បាស់លាស់នៅក្នុងការសរសេរនៅឡើយ។ មូលហេតុ គឺមិនសូវបានយល់ដឹង...
រវាងពាក្យទាំងអស់នេះ គឺត្រឹមត្រូវដូចគ្នា ហើយអាចសរសេរមួយណាក៏បាន។ វចនានុក្រម សម្តេចព្រះរាជ ជួន ណាត បានពន្យល់ពាក្យ «រឭក»,«រំឭក»«...
«គូលី» មានន័យថា មនុស្សដែលស៊ីឈ្នួលធ្វើការឲ្យគេ។ ពាក្យនេះមានដើមកំណើតមកពីប្រទេសហិណ្ឌូស្តង់ ដែលសរសេរ«កុលិ» សំដៅលើមនុស្សស៊ីឈ្នួលធ្វើការឲ្យជនជាតិហិណ្ឌូ ...
មនុស្សភាគច្រើនមិនដែលដឹងថាពាក្យ «ប្រមាទ» និង «ប្រមាថ» នេះប្រើខុសគ្នា និងមានអត្ថន័យខុសគ្នាយ៉ាងដូចម្តេចនោះទេ។ វចនានុក្រមខ្មែររបស់...