ជាតិ
បុណ្យ​ភ្ជុំបិណ្ឌ​
10, Sep 2017 , 11:59 am        
រូបភាព
ដោយ: ថ្មីៗ
​ភ្ជុំបិណ្ឌ ជា​ពិធីបុណ្យ ដែល​ប្រជាពលរដ្ឋ​ខ្មែរ​ចាត់ទុកថា ធំជាងគេ ក្នុងចំណោម​ពិធីបុណ្យ​ប្រពៃណី​ទាំងអស់​របស់​ខ្មែរ ព្រោះ​ពិធី​នេះ មាន​រយៈ​១៥​ថ្ងៃ គិត​ចាប់​ពីថ្ងៃ​០១​រោជ ដល់​ថ្ងៃ​១៥ រោជ​ខែ​ភ​ទ្រ​បុត្រ ។​



​ពីថ្ងៃ​មួយ​រោជ ដល់​ថ្ងៃ​១៤​រោជ គេ​ហៅថា ថ្ងៃ​ដាក់​បិណ្ឌ ឬ​ថ្ងៃ​កាន់បិណ្ឌ ថ្ងៃ​១៥​រោជ គេ​ហៅថា ថ្ងៃ​ភ្ជុំបិណ្ឌ ឬ​ភ្ជុំ​ធំ  ដែល​មានន័យថា ថ្ងៃ​ជួបជុំគ្នា​ចុងក្រោយ នៃ​ពី​ធី​បុណ្យកាន់បិណ្ឌ​។​
​បិណ្ឌ មានន័យថា ដុំ​បាយ ឬ​ពំនូត​បាយ​តូចៗ ដែល​គេ​ដាំ​ពី​អង្ករដំណើប ឬ​អង្ករខ្សាយ មាន​លាយ​សណ្តែកក្រហម សណ្តែក​ស ឬ​សណ្តែកខ្មៅ ទៅតាម​តំបន់ ឬ​អ្នក​និយម ហើយ​គេ​ពូត​ជា​ដុំ​តូចៗ សម្រាប់​បោះ​នៅតាម​កៀន​ព្រះវិហារ​នៅពេល​យប់ ដែល​គេ​ជឿថា ប្រេត ឬ​អសុរកាយ នឹង​មក​ទទួល​នៅ​ទីនោះ​។​

​ប្រជាពលរដ្ឋ​ខ្មែរ តែងតែ​ប្រារព្ធ​ពិធីបុណ្យ​ភ្ជុំបិណ្ឌ​នេះ​ជាប្រចាំ​រៀងរាល់ឆ្នាំ មិនដែល​ខាន តាំងពី​បុរាណកាល​មក ប៉ុន្តែ​ពិធីបុណ្យ​នេះ ក៏ដូចជា​ពិធីបុណ្យ​ដទៃទៀត​ដែរ មិនត្រូវ​រដ្ឋាភិបាល នៃ​របប​កម្ពុជា ប្រជាធិបតេយ្យ អនុញ្ញាត​ឲ្យ​ប្រារព្ធ​ធ្វើ​ឡើយ ចាប់ពី​ឆ្នាំ​១៩៧៥ រហូតដល់​ឆ្នាំ​១៩៧៩​។ ប៉ុន្តែ ក្រោយពី​របប​ខ្មែរក្រហម​ដួលរលំ​ទៅវិញ ទើប​រដ្ឋាភិបាល​ថ្មី អនុញ្ញាត​ឲ្យ​ប្រារព្ធ​ធ្វើតាម​ទំនៀមទម្លាប់ ប្រពៃណី​ឡើងវិញ​។​

​ឯកសារ​កត់ត្រា​ពី​ប្រវត្តិ​បុណ្យ​របស់​ខ្មែរ​បង្ហាញថា  ការ​ប្រារព្ធ​ពិធីបុណ្យ​នេះ គឺ​ដើម្បី​បួងសួង ឧទ្ទិស​មគ្គផល កុសលផល​បុណ្យ ទៅដល់​ពពួក​ប្រែ​ត​អសុរកាយ​។​



​ក្បួនច្បាប់​នៃ​ពិធីបុណ្យ បញ្ជាក់ថា ប្រេត​ចែកចេញជា​៤​ពួក គឺ​ប្រេត ដែល​ចិញ្ចឹមជីវិត​ដោយ​ខ្ទុះ​ឈាម ប្រេត​ដែល​ស្រែក​ឃ្លាន​ជានិច្ច ប្រេត​ដែល​ភ្លើង​ឆេះ​ជានិច្ច និង​ប្រេត​ដែល​រស់​ដោយសារ អ្នកដទៃ​ឧទ្ទិស​កុសល​ឲ្យ​។​

 ប្រជាពលរដ្ឋ​មានជំនឿថា អ្នកមានគុណ បុព្វការី​ជន ឬ​សាច់ញាតិ​របស់​ពួកគេ​ទាំងអស់ ដែល​បាន​សាង​បាប​កាលពី​នៅមាន​ជីវិត​រស់នៅ ហើយ​ពេល​ចែក​ឋាន​ទៅ មិនដឹង​ចាប់ជាតិ​ជា​អ្វី ឬ​មាន​បាប​ទៅ​កើតជា​ប្រេត​នោះ  នឹង​ឡើងមក​ទទួល​កុសលផល​បុណ្យ​នេះ ពី​ពួកគេ​នៅពេល​ពពួក​ប្រេត​ទាំង នេះ ត្រូវបាន​គេ​ដោះលែង​ឲ្យ​មាន​សេរីភាព​រយៈពេល​១៥​ថ្ងៃ​។​

​រយៈពេល​១៥​ថ្ងៃនេះ ពពួក​ប្រែ​ត​ទាំងអស់ បាន​ស្វែងរក​ការ​ឧទ្ទិស​មគ្គផល​ឲ្យ​ពី​សាច់ញាតិ នៅ​គ្រប់​វត្ត​ទាំងអស់​។ ប្រសិនបើ​អំឡុងពេល​៧​ថ្ងៃ ប្រែ​ត​ដើររក​គម្រប់​៧​វត្ត ហើយ​នៅតែ​មិនឃើញ​សាច់ញាតិ ឬ​កូនចៅ​ណា​ធ្វើ​បាយ​សម្ល​ទៅ​ប្រគេន​ព្រះសង្ឃ​នៅ​វត្ត ដើម្បី​ឧទ្ទិស​កុសល​ដល់​ពួកគេ​ទេ ប្រេត​ទាំងនេះ​នឹងដាក់​បណ្តាសារ​នូវ​ទំនាយ​ផ្សេងៗ​។

​គេ​ជឿ​ទៀតថា ពពួក​ប្រេត​ទាំងអស់ សុទ្ធតែ​ខ្លាច​ពន្លឺ​ថ្ងៃ និង ប្រេត​ក្រីក្រ​ខ្លះ គ្មាន​សម្លៀកបំពាក់ នឹងមិន​ហ៊ាន​ចេញមក​ទទួល​មគ្គផល​ពី​កូនចៅ​ដោយ​ចំហរ​ឡើយ ដូច្នេះហើយ ទើប​ដូនតា​តម្រូវ​ឲ្យ​កូនចៅ​ទាំងអស់ ត្រូវ​ទៅ​បោះ​បាយបិណ្ឌ​នៅ​រៀងរាល់​វេលាយប់ ចាប់ពី​ម៉ោង​២ រំលង​អា​ធ្រា​ត្រ រហូតដល់​ម៉ោង​៥​ទាបភ្លឺ​។ ក្រៅពីនេះ ប្រជាពលរដ្ឋ​កម្ពុជា ដែល​កាន់​ព្រះពុទ្ធសាសនា​ទាំងអស់ ត្រូវតែ​ធ្វើ​ម្ហូបអាហារ នំចំណី យកទៅ​ប្រគេន​ព្រះសង្ឃ ដែល​គង់​ចាំ​ត្រីមាស​ក្នុង​វត្ត​ដើម្បី​ជូន​មគ្គផល​ដល់​អ្នកស្លាប់​ផងដែរ​។​

​ពាក្យ​ក្រើនរំលឹក​ក្នុង​ពិធីបុណ្យ​នេះ ដើម្បី​បាន​ពរជ័យ​ពី​អ្នក​ស្លាប់ទៅ ដូចជា​ឪពុកម្តាយ ឬ​អ្នកមានគុណ​ទាំងឡាយ​ដទៃទៀត កូនចៅ​ទាំងអស់ នៃ​បុព្វការី​ជន យ៉ាងហោចណាស់ រយៈពេល​មួយឆ្នាំ នៃ​ពិធី​បុ​ព​ណ្យ​នេះ ត្រូវ​ទៅ​វត្ត​ឲ្យ​បាន​មួយដង ឬ​ទៅ​បោះ​បាយបិណ្ឌ​ឲ្យ​បាន​មួយ​វត្ត​ជា​កំហិត ។​

 ទោះបីជា​ប្រជាពលរដ្ឋ​ខ្មែរ ត្រូវបាន​គេ​រកឃើញថា មាន​ជាង​៨០​ភាគរយ កាន់​ព្រះពុទ្ធសាសនា ក្តី តែ​ក្នុងចំណោម​ពលរដ្ឋ​ទាំងនេះ មាន​មួយចំនួន​តូច នៅ​មិនទាន់​យល់​ឲ្យ​ស៊ីជម្រៅ​ពី​ពិធីបុណ្យ​ប្រពៃណី និង​សាសនា ដ៏​ធំ​មួយ​នេះ​នៅឡើយ​ទេ​។​

​កាលពី​បរម​បុរាណកាល​(​ពុទ្ធកាល​)​មក គេ​និយម​ប្រារព្ធ​ពិធីបុណ្យ​នេះ រយៈពេល​បី​ខ្មែរ គឺ​ចាប់​ពីថ្ងៃ​ចូល​ព្រះវស្សា​មក តែ​ក្រោយមក ចាស់ទុំ​បុរាណ​ខ្មែរ ជាពិសេស​ព្រះបាទ​អង្គ​ដួង ដោយ​ឈ្វេង​យល់ថា ការរក​ចង្ហាន់​របស់​ប្រជារាស្ត្រ មក​ប្រគេន​ព្រះសង្ឃ​មានការ​លំបាក និង​មិនសូវ​បានល្អ  ព្រះអង្គ​បាន​កាត់បន្ថយ​មក​ត្រឹម​១៥​ថ្ងៃ​វិញ ៕


© រក្សាសិទ្ធិដោយ thmeythmey.com