ជាតិ
ប្រពៃណី​នៃ​ការ​វេច​នំអន្សម​
18, Sep 2017 , 9:19 am        
រូបភាព
ដោយ: ថ្មីៗ
 ​ពាក្យ​ថា «​អន្សម​»  ជា​ពាក្យ​ក្លាយ​មកពី​ពាក្យ​ដើម​ថា «​នំ​សន្សំ​»  ដែល​មានន័យថា​ជា​នំ តំណាង​ភោគផល បរិបូណ៌ ដែល​ពលរដ្ឋ បានធ្វើ​ការងារ​ស្រែចម្ការ សន្សំទុក​នូវ​ភោគផល​នេះ សម្រាប់​ដោះស្រាយ​ការរស់នៅ​។ នៅ​ជំនាន់​ដើម ខ្មែរ​យើង​មាន​បែងចែក ការ​វេច​នំអន្សម​ជា​ពីរបែប ហៅថា អន្សម​ញី និង​អន្សមឈ្មោល​។ នំអន្សម​ញី គេ​វេច​ដោយ​ការ​ខ្ចប់​អង្ករដំណើប​ជាមួយ​ចេកទុំ ធ្វើជា​ស្នូល មូរ​រុំ ហើយ​បត់​សន្លឹក​ចេក​។ ចំណែក ការ​វេច​នំអន្សម​ឈ្មោល​វិញ មាន​ដាក់​សណ្តែកបាយ និង​សាច់ជ្រូក​ប្រឡាក់​ប្រៃ ដាក់​ជា​ស្នូល មូល​រុំ​នឹង​ស្លឹកចេក​យ៉ាង​ក្រាស់ ធំៗ​ជាង​នំអន្សម​ញី​។​

 
​ពាក្យ​ថា អន្សម​នេះ គឺជា​ពាក្យ​ក្លាយ​មកពី​ពាក្យ​ដើម ថា «​នំ​សន្សំ​» គឺ​មានន័យថា ជា​នំ​តំណាង​ភោគផល បរិបូណ៌ ដែល​ពលរដ្ឋ បានធ្វើ​ការងារ​ស្រែចម្ការ សន្សំទុក​នូវ​ភោគផល​នេះ សម្រាប់​ដោះស្រាយ​ការរស់នៅ មិន​ឲ្យ​មាន ការ​ខើច​អត្តខាត់ ក្នុង​គ្រួសារ​និ​មួយៗ ជាពិសេស នៅ​រដូវ​រាំងស្ងួត ឬ​នៅពេល ស្រុកទេស​មាន សង្គ្រាម​ទុរភិក្ស​អន្តរាយ​។​
 
​នៅ​ជំនាន់​ដើម ខ្មែរ​យើង​មាន បែងចែក ការ​វេច​នំអន្សម ជា​ពីរបែប ហៅថា អន្សម​ញី និង អន្សម​ឈ្មោល​។ គេ​វេច​នំអន្សម​ញី ដោយ​ការ​ខ្ចប់​អង្ករដំណើប​ជាមួយ​ចេកទុំ ធ្វើជា​ស្នូល មូរ​រុំហើយ បត់​សន្លឹក​ចេក នៅ​ក្បាល​នំអន្សម​ទាំងសងខាង តែមួយ​ផ្នត់ រួច​ដាក់​ផ្អោប​ផ្គួប​ពីរ​នំ ចង​មូរ​ភ្ជាប់​គ្នា ឲ្យ​ជាប់​ល្អ ទើប​យកទៅដាក់​ស្ងោរ​ក្នុង​ថ្លាង​(​ឆ្នាំង​ធំ​មាន​មាត់ធំ​)​។ ចំណែក ការ​វេច​នំអន្សម​ឈ្មោល​វិញ មាន​ដាក់​សណ្តែកបាយ និង​សាច់ជ្រូក​ប្រឡាក់​ប្រៃ ដាក់​ជា​ស្នូល មូល​រុំ​នឹង​ស្លឹកចេក​យ៉ាង​ក្រាស់ ធំៗ​ជាង​នំអន្សម​ញី រួចហើយ គេ​បត់​ស្លឹកចេក នៅ​ក្បាល​នំអន្សម​ទាំងសងខាង ក្បាល​នំ​ម្ខាង​មាន​ពីរ​ផ្នត់ រួចហើយ​រុំខ្សែ​ព្រាល​ចង​ឲ្យ​ណែន​តឹង ទោល​តែឯង មិនមាន​ផ្គួប​ជាមួយ​អន្សម​ណា​ទេ​។ ដោយសារ​ការ​វេច​នំអន្សម​ឈ្មោល​ញី បែប​ខុសគ្នា​នេះហើយ ទើប​អាច​ឲ្យ​គេ​ចំណាំ​នំអន្សម​បាន យ៉ាង​ងាយ​ថា មួយណា​ញី មួយណា​ឈ្មោល ក្នុង​លក្ខណៈ​ជា​ភេទ ខុសគ្នា តាម​រូបរាង គឺ​អន្សម​ញី មាន​រសផ្អែម មាន​ស្នូល​ចេកទុំ និង​គ្រាប់សណ្តែក​ស្ងោរ ហើយ​មាន​រាង​តូច​ខ្លី ហើយ​សំប៉ែត ដោយសារ​ការ​ច្របាច់​ផ្គួប ចង​អន្សម​ពីរ​ផ្អោប​ចូលគ្នា​តែមួយ​។ ចំណែក​អន្សម​ឈ្មោល តែងមាន​រសជាតិ​ប្រៃ មាន​ស្នូល​សណ្តែកបាយ និង​សាច់ជ្រូក មាន​រាង​មូល​ធំ ហើយ​វែង ជួនកាល​មាន​ទម្ងន់ ដល់​ទៅ ៥ ឬ ៦​គីឡូក្រាម​។​
 
​នៅ​សម័យ​ដើម អ្នកស្រុក​ដែល​នៅ​តំបន់​មាត់​ស្ទឹង ឬ​អូរ​ធំៗ គេ​ច្រើន​ធ្វើ​នំអន្សម ដាក់​តែ​អង្ករដំណើប និង​អំបិល​ឡ​មៗ មិន​ដាក់​ស្នូល ដាក់​ខ្ទិះដូង ឬ​ស្ករ​ទេ ព្រោះ​គេ​ចង់ទុក​ឲ្យ​យ​បានយូរ​រាប់​ខែ មិនមាន​ឲ្យ​ផ្អូម ជាពិសេស នំអន្សម​ឈ្មោល​។ គេ​ច្រើន​វេច​អន្សម​នេះ ចង​ជា​ចង្កោម ស្ងោរ​ឲ្យ​ឆ្អិន ពេលណា បរិភោគ​មិន​អស់ គេ​អាច​ចងខ្សែ បោះ​អន្សម ទម្លាក់​ទៅ​បាត​ស្ទឹង ឬ​បាត​អូរជ្រៅ ដែលមាន​ទឹក​ត្រជាក់ នោះ​អន្សម​អាច​រក្សា​រសជាតិ​យូរ មិន​ងាយ​ផ្អូម​។ នៅពេល​ណាមួយ ដែល​គេ​នឹកភ្នក ចង់​បរិភោគ អ្នកស្រុក​នឹង​ទៅ​ស្រាវ​យក​អន្សម​មួយ កាត់​យកមក​ស្ងោរ ហើយ​ឆី​ដូច​នំអន្សម​ធម្មតា វេច​ថ្មីៗ​ដែរ​។ ជាពិសេស​ទៅទៀត អ្នកស្រុក​ខ្មែរ​យើង ច្រើន​ធ្វើ​នំអន្សម​របៀបនេះ នៅក្នុង​កាល​យុគ ដែល​ប្រទេសជាតិ មាន​សង្គ្រាម​ទុរភិក្ស មាន​ខ្មាំង ឬ ចោរប្លន់​ច្រើន ពិបាក​រត់លូន គេច​ចំបាំង និង​ពិបាក ចេញចូល​ដាំ​អាហារ លៀង​គំលាន​។ គេ​ច្រើន​ធ្វើ​ដើម្បី​ទុក​ជួយ​ផ្គត់ផ្គង់ ទាហាន​ដែល​នៅក្នុង​សមរភូមិ​ចំបាំង ដោយ​ភាព​ប្រញាប់​អាសន្ន ព្រោះ​ពុំមាន​ពេល​ដណ្តាំ​ចំអិន​អាហារ​៕
 
​(​ប្រភព​៖​អ្នកស្រី កែវ ច័ន្ទ​បូរ​ណ៌​)

Tag:
 នំអន្សម​
 ​​​ ភ្ជុំបិណ្ឌ​
© រក្សាសិទ្ធិដោយ thmeythmey.com