«សម្លាញ់»ជាពាក្យតែមួយគត់តែត្រូវតាមវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេច ជួន ណាត ហើយពាក្យដែលខុសពីនោះ មិនមែនជាពាក្យដែលមហាជនគួរតែប្រើនោះទេ។ គេនិយមប្រើពាក...
សទ្ទានុក្រមពាក្យថ្មីសាស្ត្រាចារ្យ ទូច គីមស្រ៊ាង សមាជិកក្រុមប្រឹក្សាជាតិភាសាខ្មែរ បានបញ្ជាក់ពាក្យ«អប្សរា»ដែលសរសេរជាភាសាអង់គ្លេស និងបារាំងដូចគ្នាថាApsara សំដៅលើ...
«បច្ច័យ»ដែលអានថា បុ័ច ចៃ នោះសរសេរជាបាលី បច្ចយ ហើយសំស្ក្រឹត ប្រត្យយ មានន័យថា ...
ពាក្យ «លំបាក»,«ពិបាក» និង«វិបាក» បើពិនិត្យមើលទៅ ពាក្យទាំងអស់នេះ ដូចជាមានន័យស្រដៀងគ្នា ហើយធ្វើឲ្យពលរដ្ឋ ងាយនឹង...
វចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពន្យល់អត្ថន័យពាក្យ «ជវភាព» ថា ភាពនៃសន្ទុះ, ល្បឿន, ដំណើរដែលលឿនរហ័ស, របត់ល្បឿន; រយៈពេលដែលស្ទុះលឿនពីកន្លែងមួយទ...
វចនានុក្រមខ្មែរសម្តេច ជួន ណាត បានបញ្ជាក់និយមន័យ ធ្វើឲ្យស្អាត និងឲ្យអស់មន្ទិល ដែលត្រូវនឹងពាក្យដោយសរសេរបានពីរបែប គឺសរសេរជា«សំអាត»ក៏បាន ឬ&...
សូរដូចគ្នា ប៉ុន្តែមិនមានន័យដូចគ្នានោះឡើយ ជាពិសេសការប្រកបជាមួយអក្សរ «ត» និង «ទ»។ សារព័ត៌មានថ្មីៗ សូមលើកយកពាក្យ «ចោត», «...
វចនានុក្រមខ្មែរ សម្តេច ជួន ណាត បានយកសព្វនាម «នោះ», «នុះ» និង «នុ៎ះ» មកធ្វើការពន្យល់ដាច់ដោយឡែកពីគ្នា ដើម្បីឲ្យកូនខ្មែរ ប្រ...
មនុស្សមួយចំនួននៅតែប្រកែកគ្នាចំពោះពាក្យទាំងពីរនេះ អ្នកខ្លះនិយាយថាពាក្យនេះត្រូវសរសេរជាជើងតម្រួត«ឥឡូវ» និងអ្នកខ្លះទៀត បានអះអាងថាពាក្យនេះត្រ...
សាធារណជនភាគច្រើនដែលបានទស្សនាកម្មវិធីកំប្លែងដែលមានចំណងជើងថា «ដូច្នឹងផង» នៅលើបណ្តាញសង្គមហ្វេសប៊ុក កំពុងតែឆ្ងល់ពីអត្ថនន័យនៃពាក្យ «...
ពហុកិច្ច មានថ្នាក់ពាក្យជានាមសព្ទផង និងគុណសព្ទ។ ពហុ មានន័យថា ច្រើន រីឯ កិច្ច [ក្ឫត្យ ជាភាសាសំសង្ក្រឹត] សំដៅលើ ការដែលត្រូវធ្វើ, អំពើ, ការរវល់។ នេះបើតាមការពន្យល់ក្នុងវច...
ពាក្យដែលត្រូវនឹងវចនានុក្រមខ្មែរគឺអាចសរសេរបានពីរយ៉ាងគឺ «ស្បង់ចីពរ» ក៏បាន «ស្បង់ចីវរ» ក៏បាន ដោយសារតែពេលខ្លះអក្សរ «ព&raqu...
អ្នកធ្លាប់តែសរសេរពាក្យ« សម្តៅ ពិរោះ វៀងវៃ ស្រវ៉ា មាយាទ»ត្រូវសរសេរជា«សំដៅ ពីរោះ វាងវៃ ស្រវា មារយាទ»វិញ ទើបត្រឹមត្រូវ។ នេះបើតាមវ...
ពាក្យ «ផ្ញើ» មិនមាន «រ» នោះឡើយ ប៉ុន្តែមានមួយចំនួនសរសេរច្រឡំ ដោយសារមិនបានត្រួតពិនិត្យវចនានុក្រមឲ្យបានត្រឹមត្រូវ។ ដូចគ្នាផងដែរ អ្នកខ្លះ សរសេ...
សៀមរាប៖ សិស្សស្រីមួយក្រុម ដែលកំពុងសិក្សាថ្នាក់ទី៩ នៃអនុវិទ្យាល័យតាពេន ស្រុកបន្ទាយស្រី ដែលមានចម្ងាយ ប្រមាណ៥៥គីឡូម៉ែត្រពីក្រុងសៀមរាប បាននាំគ្នាហាត់រៀនរបាំដោយខ្លួនឯង ព្រោ...
វចនានុក្រមខ្មែរ របស់សម្ដេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត បានឲ្យនិយមន័យពាក្យ«សង្ហារ និង សង្ហា» ដូចខាងក្រោម៖...
កាឡកិណី ឬ កាឡកណ្ណី ជាភាសាបាលី ដែលមានន័យថា មនុស្សឥតបុណ្យ, មនុស្សចង្រៃ, មនុស្សចិត្តខ្មៅ។ នេះបើតាមការពន្យល់ក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត។...
វណ្ណយុត្តិ គោមូត្រ (៚) ឬទឹកនោមគោ មានសណ្ឋានស្រដៀងនឹងកង្កាញ់ទឹកនោមគោ សម្រាប់ប្រើ នៅចុងប្រយោគ ឬសេចក្តីបញ្ចប់ ដែលចប់អស់សេចក្តី ឬម្យ៉ាងទៀតសម្រាប់ប្រើក្នុងទ...
មនុស្សភាគច្រើន ច្រើនតែសរសេរពាក្យ «ប្រច័ន្ទ» , «ប្រចន្ទ» , «ប្រចណ្ឌ» , «ប្រចាន់» , «ប្រច័ណ្ឌ» ដ...
ដោយ៖ ហ៊ន ស៊ីណា
ពន្លឺពណ៌មាសចែងចាំងរស្មី លើឆ្នេរកោះស្មៅ នាពេលអស្តង្គតតំបន់ឆ្នេរកោះស្មៅ ឬឆ្នេរអ៊ំនិន ជាតំបន់ទេសចរណ៍បង្កើតថ្មី ដែលតភ្ជាប់ពីក្រុងកំពតឆ...