ពន្យល់ពាក្យ
តើ​អ្វី​ជាស​តិ ហើយ​អ្វី​ជា​សម្បជញ្ញៈ​?
2 ថ្ងៃ
តើ​អ្វី​ជាស​តិ ហើយ​អ្វី​ជា​សម្បជញ្ញៈ​?
តើ​ពាក្យ «សម្ភារៈ, សម្ភារ» មួយណា​ត្រឹមត្រូវ?
3 ថ្ងៃ
តើ​ពាក្យ «សម្ភារៈ, សម្ភារ» មួយណា​ត្រឹមត្រូវ?
កាឡកិណី ឬ កាឡកណ្ណី មានន័យថា មនុស្សឥតបុណ្យ, មនុស្សចង្រៃ
3 សប្តាហ៍
កាឡកិណី ឬ កាឡកណ្ណី ជាភាសាបាលី ដែលមានន័យថា មនុស្សឥតបុណ្យ, មនុស្សចង្រៃ, មនុស្សចិត្តខ្មៅ។ នេះបើតាមការពន្យល់ក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត។...
«ចរិត,ចារឹក និងចារិក» មានន័យខុសគ្នាដូចម្តេច?
ពន្យល់ពាក្យ 4 សប្តាហ៍
រវាងពាក្យ«ចរិត,ចារឹក និងចារិក»ទាំងបីនេះ អាចនឹងធ្វើឲ្យពលរដ្ឋងាយនឹងប្រើច្រឡំគ្នា។ ដើម្បីជៀសវាងបង្កើតកំហុស ពលរដ្ឋគួរគប្បីត្រួតពិនិត្យក្នុងវចនានុក្រមខ្មែរជាមុនសិន...
«វាសនដ្ឋាន ឬវសនដ្ឋាន» តើពាក្យទាំងនេះមានន័យដូចម្តេច?
4 សប្តាហ៍
ពលរដ្ឋខ្មែរខ្លះប្រាកដជាធ្លាប់បានស្គាល់ពាក្យ«វាសនដ្ឋាន ឬវសនដ្ឋាន»នេះហើយ។ ប៉ុន្តែពលរដ្ឋខ្លះទៀតមិនស្គាល់ និងមិនធ្លាប់បានឮឡើយ។ ទោះបីពាក្យទាំងនេះមានអ្នកធ្លាប់ដឹង ន...
«ទាយជ្ជទាន»មានន័យដូចម្តេច?
4 សប្តាហ៍
«ទាយជ្ជទាន» គឺពាក្យដែលប្រើទាំងនៅក្នុងន័យសេដ្ឋកិច្ចផង និងក្នុងន័យហិរញ្ញវត្ថុផង។ នេះបើតាមសទ្ទានុក្រមវិទ្យាសាស្ត្រសេដ្ឋកិច្ច របស់ក្រុមប្រឹក្សាជាតិភាសាខ្មែរ។...
​រវាងវណ្ណ​យុត្តិ «ះ» និង​«ៈ» ប្រើខុសគ្នាគ្នាដូចម្តេច?​
1 ខែ
រវាងវណ្ណ​យុត្តិទាំង​ពី​រ​នេះ បើ​មហា​ជន​មិន​បាន​ត្រួត​ពិនិត្យ​ឲ្យ​ច្បាស់​លាស់​នោះ​ទេ ប្រាកដ​ជាប្រើច្រឡំ​គ្នា​ជាមិនខាន​។ បច្ចុប្បន្នមហាជន​ទូទៅក៏​នៅ​តែ​ប្រើ​ប្រាស់​ វណ្ណយុត្...
«បច្ចាមិត្ត» និង «ប្រត្យាមិត្រ» មានន័យដូចគ្នា
1 ខែ
«បច្ចាមិត្ត» ជាភាសាបាលី រីឯ ប្រត្យមិត្រ ឬ ប្រត្យាមិត្រ ជាភាសាសំសង្ក្រឹត។ បើតាម​វចនានុក្រម​ខ្មែរ សម្តេចព្រះ​មហាសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យទាំងនេះ មានន័យថា អមិត្ត, សត...
គារវៈ មាន​ន័យថា សេចក្តីគោរព, អតិថិគារវៈ គឺការគោរពភ្ញៀវ
1 ខែ
 នាមសព្ទ «គារវៈ» មានន័យថា សេចក្ដីគោរព, កិរិយាលំអុតលំឱន, ឱនលំទោន; ដំណើរប្រតិបត្តិតាម ។ «អគារវៈ» ដែលជាពាក្យ​ផ្ទុយ គឺ ការមិនគោរព; ការមិនយកចិត្តទ...
«អសារ» និង «អាសា» មានន័យ​ខុសគ្នា
1 ខែ
យោងតាម​វចនានុក្រម​ខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យ «អសារ» និង «អាសា» មានន័យរៀងៗខ្លួន ដែលយើងមិនអាច​សរសេរច្របូក​ច្របល់គ្នា​បាននោះឡើយ។...
ត្រូវសរសេរ«ស័ក្តិសម»និង«ស័ក្តិសិទ្ធិ» វិញទើបត្រឹមត្រូវ
1 ខែ
អ្នកដែលធ្លាប់តែសរសេរ «សាកសម»និង«សាកសិទ្ធិ» ត្រូវបែរមកសរសេរជា«ស័ក្តិសម»និង«ស័ក្តិសិទ្ធិ»វិញទើប ត្រឹមត្រូវទៅតាមវចនានុក្រមខ្ម...
ពាក្យ មោក្ខ និង មោឃ មិន​ដូចគ្នាឡើយ
1 ខែ
«មោក្ខ» អានថា «មោក-ខៈ» រីឯ «មោឃ» អានថា «មោឃៈ ឬ មោក»។ តាម​វចនានុក្រម​ខ្មែរ សម្តេចព្រះសង្ឃរាជ ជួន ណាត ពាក្យទាំងពីរមានន័យ​ដូច...
«ប្រទានកម្ម»មានន័យដូចម្តេច?
1 ខែ
«ប្រទានកម្ម»មានន័យថា កិច្ចសន្យាផ្ទេរកម្មសិទ្ធិទ្រព្យណាមួយរបស់ជនម្នាក់ទៅជនម្នាក់ទៀតដែលព្រមទទួលយកទ្រព្យនោះ ជាអំណោយជាសំណងថ្លៃការ ឬជារង្វាន់ ឬក៏ដើម្បីដាក់ធុរៈអ្វី...
តើ​ពេលណា​ដែល​គេ​សរសេរ​«​បរិបូរ​, បរិបូណ៌ និង បរិបូរណ៍​»​នៅក្នុង​សំណេរ​ភាសា​ខ្មែរ​?
1 ខែ
​ភ្នំពេញ​៖ ពាក្យ​ថា «​បរិបូរ​, បរិបូណ៌ និង បរិបូរណ៍​»​គឺជា​ពាក្យ​ដែល​សាធារណជន លោក​នៅមាន​ភាពមិនច្បាស់លាស់​នៅក្នុង​ការសរសេរ​នៅឡើយ​។ មូលហេតុ គឺ​មិនសូវ​បាន​យល់ដឹង...
«​រឭក​»,«​រំ​ឮ​ក​»,«​រំលឹក​» និង​«​រម្លឹក​» ពាក្យ​ណា​ត្រឹមត្រូវ​?
1 ខែ
​រវាង​ពាក្យ​ទាំងអស់នេះ គឺ​ត្រឹមត្រូវ​ដូចគ្នា ហើយ​អាច​សរសេរ​មួយណា​ក៏បាន​។ វចនានុក្រម សម្តេច​ព្រះរាជ ជួន ណាត បាន​ពន្យល់​ពាក្យ «​រឭក​»,«​រំឭក​»«...
«គូលី»មានន័យច្បាស់លាស់ដូចម្តេច?
1 ខែ
«គូលី» មានន័យថា មនុស្សដែលស៊ីឈ្នួលធ្វើការឲ្យគេ។ ពាក្យនេះមានដើមកំណើតមកពីប្រទេសហិណ្ឌូស្តង់ ដែលសរសេរ«កុលិ» សំដៅលើមនុស្សស៊ីឈ្នួលធ្វើការឲ្យជនជាតិហិណ្ឌូ ...
រវាង​ពាក្យ «​ប្រមាទ​» និង «​ប្រមាថ​» មាន​អត្ថន័យ និង​ប្រើ​ខុសគ្នា​ដូចម្តេច​?
1 ខែ
​មនុស្ស​ភាគច្រើន​មិនដែល​ដឹងថា​ពាក្យ «​ប្រមាទ​» និង «​ប្រមាថ​» នេះ​ប្រើ​ខុសគ្នា និង​មាន​អត្ថន័យ​ខុសគ្នា​យ៉ាងដូចម្តេច​នោះទេ​។ វចនានុក្រម​ខ្មែរ​របស់​...
«​ជំរំ​»​សំដៅលើ​ទី​សម្រាប់​ស្នាក់អាស្រ័យ ចំណែក​«​ជំរុំ​»​សំដៅលើ​ការជួបជុំ​!
ពីនេះ ពីនោះ 1 ខែ
«​ជំរំ​» សំដៅលើ​ទីកន្លែង​ស្នាក់អាស្រ័យ​បណ្តោះអាសន្ន​។ ចំណែក​«​ជុំរុំ​»​សំដៅលើ​ការជួប​ជុំគ្នា​។ នេះ​បើតាម​វចនានុក្រម​ខ្មែរ​របស់​សម្តេចព្រះ​ស​ង្ឈ​រា...
រវាង «​លស់​» «​លួស​» និង «​លោះ​» មាន​អត្ថន័យ​ខុសគ្នា​ដូចម្តេច​?
1 ខែ
​ជាការ​ពិតណាស់​ដោយសា​រ​ពាក្យពេចន៍ អក្សរ​ខ្មែរ​មាន​ពាក្យ​ច្រើន ដែល​បញ្ចេញ​សំឡេង​ដូចគ្នា ដូចជា​ពាក្យ «​លស់​»,«​លួស​» និង «​លោះ​»​។ ពាក្យ...
«​ប្រសប់​»​និង​«​ប្រសព្វ​» មាន​សូរសព្ទ​ដូចគ្នា តែ​ន័យ​ខុសគ្នា​!​
ពន្យល់ពាក្យ 1 ខែ
 «​ប្រសប់​» និង​«​ប្រសព្វ​» ទំនង​ជាមាន​ពលរដ្ឋ​មួយចំនួន​ច្រឡំ​ន័យ​គ្នា​។ បើទោះបី ពាក្យ​ទាំងពីរ​នេះ​មាន​សូរសព្ទ​ដូចគ្នា​ក៏ពិតមែន​ក៏​ពាក្យ​ទាំងព...
«លូខ» មានន័យខុសពី «លូក»
2 ខែ
«លូខ» និង «លូក» មានសូរដូចគ្នា ប៉ុន្តែន័យ​ខុសគ្នា។ នេះ​បើផ្អែក​តាម​ការពន្យល់ពាក្យនីមួយៗ​នៅក្នុង​វចនានុក្រម​ខ្មែរសម្តេចព្រះសង្ឃរាជ​ជួន ណាត។...
«​កុលាប​» មិនមែន «​កុឡាប​» ,«​កូ​ឡាប​»​ឬ​«​កូ​លាប​» ឡើយ​
ភ្នំពេញ 2 ខែ
​ជា​ផ្កា​មាន​សណ្ឋាន​ជាវ​ល្លិ៍ មាន​បន្លា មាន​ក្លិនក្រអូប​ស្រាល ដែលមាន​ពណ៌​ក្រហម​ស្រស់ ផ្កា​នោះ ជា «​កុលាប​»​។ «​កុលាប​» ជា​ពាក្យ​ដែល​ត្រឹមត្រូវ​តាម...